Studia licencjackie

Komunikacja wizualna studia

Komunikacja wizualna to kierunek składający się defacto z komunikacji i grafiki, czyli z jednej strony ze zdolnością interpersonalną z drugiej zaś kreatywnością i nieszablonowością. Komunikacja wizualna to różnego rodzaju formy przekazu, które są wysyłane przez producentów, reklamodawców do konsumentów różnymi kanałami. Im bardziej rozwijają się te kanały, czyli nowe technologie tym więcej komunikatów, które docierają do nas każdego dnia. Dziś najczęściej wykorzystywanym, bo trafiającym do największej liczby odbiorców jest Internet.

To dzięki temu wynalazkowi powstają takie kierunki studiów jak komunikacja wizualna. Specjalizacja ta jest oferowana na kierunkach graficznych, bo przecież nie chodzi o to by posiadać teorię, ale czynnie budować komunikaty wizualne. Czego uczą się studenci? Poza teorią komunikowania, zarządzania, negocjacji, muszą poznać programy graficzne, fotografię. Poza tym, czego mogą się nauczyć niezwykle ważne są umiejętności abstrakcyjnego myślenia i kreatywności.

Na przestrzeni lat zmieniają się zabiegi, które są wykorzystywane by zwrócić uwagę. Od rozwlekłych reklam, po krótki przekaz do kontrowersji. Gdzie szukają zatrudnienia absolwenci tego kierunku? Na stanowiskach animatorów, foto-grafików, web designerów, copywriterów, dyrektorów i managerów kreatywnych bezpośrednio w instytucjach lub agencjach reklamowych/interaktywnych. Bardzo często tego rodzaju kierunki wybierane są, jako uzupełniające do artystycznych lub na odwrót tych związanych z reklamą i marketingiem.