Studia licencjackie

Social Media Manager studia2

Studia wyższe, które kształcą studentów na stanowisko managera social mediów mogą być realizowane na różnych kierunkach. Wiele uczelni oferuje stricte taki kierunek, ale na studiach uzupełniających, czyli magisterskich oraz podyplomowych.

Aby wykonywać taki zawód nie trzeba skończyć kierunku o dokładnej nazwie, chodzi przecież o znajomość tematu oraz metod działania w mediach społecznościowych. Wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną można posiąść na różnych kierunkach na przykład dziennikarstwie, marketingu i zarządzaniu.

Każda uczelnie organizuje plan nauczania indywidualnie, jeśli kandydat wie, czym chciałby się zajmować zanim złoży dokumenty na uczelnie, może zapoznać się z przedmiotami, które będą wykładane, formą prowadzonych zajęć. Social Media Manager to osoba, która planuje, organizuje i analizuje kampanie prowadzone na portalach społecznościowych.

Wie, w jaki sposób wybrać grupę docelową i jak sprawić by komunikat „wycelowany” w nią był zrozumiały. Portale społecznościowe są olbrzymią szansą trafienia do dużej grupy z przekazem, ale z drugiej strony są też o tyle trudnym kanałem, iż często informacje niespersonalizowane, kierowane do ogółu są traktowane, jako mało ważne.

W raz z rozwojem nowych technologii coraz więcej użytkowników nauczyło się „uciekać” od napastujących ich reklam, poprzez różnego rodzaju programy blokujące wyświetlanie reklam lub najprościej ignorowanie ich. To pokazuje jak teoria daleka jest od praktyki.

Jak łatwo nadać przekaz, ale jak trudno jest trafić z nim efektywnie do odbiorcy.