Studia licencjackie

Social media studia

Social media to sposób i kanał komunikacji między producentami, reklamodawcami a odbiorcami, konsumentami. To jeden z kanałów dotarci do grupy docelowej, który działa masowo. W związku z tym, że koszt reklamy w social media jest relatywnie tani w stosunku do liczby odbiorców ten sposób dzisiaj jest najczęściej wykorzystywany.

Kierunek social media oferowany jest przez uczelnie, jako kierunek uzupełniający na studiach magisterskich lub podyplomowych. Niemniej jednak technik związanych z social media studenci nauczą się również na kierunkach związanych z marketingiem, public relations oraz dziennikarstwem, chociaż z pewnością bardziej ogólnie. Nie sposób nie zauważyć, że social media są ściśle powiązane z Internetem i nowymi technologiami można powiedzieć, że jedno „napędza” machinę działania drugiego.

Jakie umiejętności powinni posiadać absolwenci kierunku/specjalizacji? Znać platformy społecznościowe, opanować sztukę prezentacji, marketing rekomendacji, sztukę zarządzania, strategie content marketingu, narzędzia niezbędne do przeprowadzenia analiz oraz badań marketingowych, narzędzia monitoringu Internetu, copywriting, tworzenie materiałów audiowizualnych. Chociaż większość ludzi korzysta z platform społecznościowych i może się wydawać, że używanie ich, jako kanału dotarcia do konsumentów jest banalnie proste, nic bardziej mylnego. W dobie SPAM-u i informacji zupełnie nieprzydatnych, reklamodawcy mają wysoko postawioną poprzeczkę by ich komunikat był nie tylko spójny, ale zrozumiały i efektywny.